Friday, June 1, 2007

Loving This Song Now...

Every once in awhile, I fall in love with a Tagalog song. And usually, these are the really melodramatic ones. Hahaha!

When I visited Noreen, this really sentimental song was playing. I liked it because it was good music and because the words were just so cheesy.

I've always been a fan of the Tagalog dialect. We're talking about the really old and deep Tagalog here though. I think the words are just really deep and so full of meaning.

Anyway, the song's title is "Hiling," which is Tagalog for "request." The song is basically about someone requesting his or her lover to smile and to stay (in the relationship, I suppose).

Here's the song:

May bakas ng luha ang iyong mga mata
And tamis ng iyong halik ay lumipas na
Dahil ngayon nagbago na ang lahat
Nang di sinasadya, masaktan ka giliw ko

Ngumiti ka naman, wag ka nang lumisan
Nang mapawi na ang lahat ng sakit na nararamdaman
Ngumiti ka naman, wag ka nang lumisan
At kapiling ko ang lungkot sa akin pag-iisa
Kung wala ka na

May naiwan pa bang liwanag sa yong pagsinta
Nang sa kadiliman ako umasa pa
Marahil ngayon sasapit na ang bagyo
Bubuhos na ang ulan
Kung wala ka giliw ko

Sana ngayon dinggin ang aking hiling
At sisimulan ang ngiti

No comments:

Post a Comment